Handelsbetingelser for SaunaTræ ApS

SaunaTræ ApS
Odinsvej 1
6862 Tistrup
TLF: +4571704546
CVR: 44126281

1.

Bestilling

Ved modtagelse af ordrebekræftelse er du pligtig til at kontrollere rigtigheden af alle mål og betingelser og til at give SaunaTræ ApS omgående meddelelse, hvis disse angivelser efter din opfattelse ikke svarer til det aftalte. Annullering kan ikke foretages, når produktionen af det pågældende vareparti er påbegyndt.

Med mindre andet er anført på den modtagne ordrebekræftelse, forstås kvantum (mængde) altid som plus/minus 10% af den anførte mængde.

Se mere under Fortrydelsesret.

2.

Betaling

SaunaTræ ApS modtager online betalinger med Visa/Dankort, Mastercard, Mobilepay Online, ApplePay.

Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Alle anførte priser er faste, med mindre der udtrykkeligt er angivet et kursforbehold, en kursbasis eller et fragtforbehold. Udskydes leveringstiden efter købers ønske ud over det aftalte, er sælger dog berettiget til at regulere priserne, såfremt en sådan udsættelse medfører tab eller ekstra omkostninger i form af oplagring, transport, forrentning, pålagte offentlige afgifter eller kursændring. Alle priser som oplyses på vores hjemmeside er inklusiv moms.

Køber er pligtig til at opfylde betalingsbetingelserne, uanset om der skulle foreligge et reklamationskrav. Det leverede forbliver sælgerens ejendom, indtil betaling er erlagt fuldt ud, i den udstrækning, et sådant ejendomsforbehold er gyldigt efter gældende ret. Efter forfaldsfrist tilskrives morarenter af fakturabeløb + moms. Dvs. 2% pr. påbegyndt måned + rykkergebyr på kr. 100,00 pr. rykker.

2.1
Reservation af beløb
Ved anvendelse af betalingskort, debit såvel som kredit, sker en reservation af det beløb der handles for. Dette beløb er reserveret indtil webshoppen, har behandlet og afsendt din ordre. Når ordren er afsendt, hæves pengene på kontoen. Reservationstiden afhænger af produktet/ydelsen.
2.2
Autorisering på debitkort
Ved debit kort, vil du kunne se at pengene er reserveret på din konto og at dit rådighedsbeløb vil her stå som værende mindre.Annullerer du eller webshoppen efterfølgende din ordre, så kan webshoppen ikke hæve pengene, men reservationen vil fortsat gælde i en periode. Bemærk at kun din bank (eller kortudsteder) vil kunne ophæve reservationen.
2.3
Autorisering på kreditkort
Pengene vil først hæves fra din konto og fremgå af dit overblik når webshoppen behandler og hæver betalingen for din ordreAlle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Denmark – Kroner (DKK)SaunaTræ ApS benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.SaunaTræ ApS’s egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.

3.

Levering

Leveringstiden for din ordre er 1-5 hverdage. Hvis en vare er udsolgt, så kan leveringstiden være 4-6 uger leveringstid på bestillingsvarer.

SaunaTræ ApS afsender varer med følgende: Afhentning på vores adresse, PostNord eller med Danske Fragtmænd.

Fragten (og fragtmetoden) bliver beregnet ud fra vægt.

Du vil kunne vælge i mellem at få pakken sendt “uden omdeling” eller “med omdeling”.

Du vil altid modtage et track and trace nr. så du kan følge din pakke, fra vores lager og hjem til dig.

SaunaTræ ApS påtager sig ikke noget ansvar for forsinkelser, der forårsages af manglende råvaretilførsel, produktionsstop, arbejdsstandsning, transportforsinkelse, vejrligets indflydelse på produktion og tørringsproces og andre forhold uden for hans kontrol.

Uanset om der foreligger en reklamation eller fortrydelse af det købte, er køber pligtig til at modtage varerne ved levering og at oplagre disse på forsvarlig vis alt efter deres tilstand – herunder navnlig at opbevare ovntørrede varer i lukket lagerrum under betryggende forhold. Ved levering af ovntørrede varer garanterer sælgeren alene, at den aftalte tørhedsgrad overholdes på afsendelsestidspunktet.

Skulle en vare være bortkommet eller beskadiget under leveringen, så kontakt os på info@saunatrae.dk og vi sørger for at vi, eller fragtfirmaet, erstatter varen eller reparerer varen.

4.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt på hjemmesiden med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Den 14 dages fortrydelsesret starter den dag, du har modtaget varen.

Er der tale om specialfremstillede varer, som er anført som “Bestillingsvare”, kan disse kun bestilles ved at sende en forespørgsel og kan ikke lægges i kurven til bestilling på hjemmesiden.

Fortrydelsesretten gælder alene private forbrugere og ikke virksomheder.

Ved afgivelse af tilbud fra sælgers forretningssted på bestillingsvarer, har du ingen fortrydelsesret, når bindende købsaftale er indgået.

Du afholder eventuelle returneringsomkostninger og det er dig der hæfter hvis der opstår en skade under transporten.

Ønske om fortrydelse skal meddeles os senest 14 efter leveringen og være os i hænde seneste 14 dage efter vi er informeret om dit brug af fortrydelsesretten.

Ønske om brug af fortrydelsesret skal gives sendes på mail info@saunatrae.dk. I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesret.

Ingen varer må returneres til SaunaTræ ApS uden forudgående aftale. Såfremt varer returneres uden forudgående accept, vil dette være for afsenders regning og risiko. Ved kreditering af returvarer fratrækkes 20 % af varens pris for varer der er specialfremstillet.

5.

Varens stand ved returnering

Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til SaunaTræ ApS at vurdere varens stand.

Ingen varer må returneres til SaunaTræ ApS uden forudgående aftale. Såfremt varer returneres uden forudgående accept, vil dette være for afsenders regning og risiko.

6.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for fejl i materiale og fabrikation.

Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles på e-mail til SaunaTræ ApS så snart den pågældende fejl eller mangel opdages, og senest 8 dage efter modtagelsen af varen. Reklamation for manglende kolli eller styktal skal afgives til transportøren straks ved aflæsning af varen.

Der kan ikke reklameres over varer, der er taget i brug eller på nogen måde forarbejdet, med mindre der er tale om en skjult fejl, som ikke kunne være opdaget ved almindelig omhyggelig inspektion, og i så fald kun, hvis de varer over hvilke der reklameres, uden nogen tvivl kan identificeres. Fremkommer der skjulte fejl skal al videre forarbejning straks stoppes og SaunaTræ ApS omgående kontaktes for stillingtagen til problemet.

SaunaTræ ApS kan ikke gøres ansvarlig for driftstab eller andet indirekte tab, men alene for den formindskelse af varens værdi, der er en følge af fejl eller mangel. Der kan således aldrig reklameres over et beløb, der overstiger varens fakturaværdi, og sælger kan i ethvert tilfælde, hvis han måtte ønske det, afgøre en reklamation derved, at han tager den leverede vare retur og enten krediterer denne eller leverer et tilsvarende parti af samme størrelse.

Ethvert spørgsmål i forbindelse med reklamation eller andre forhold i relation til medfølgende ordrebekræftelse skal anlægges ved dansk domstol og afgøres efter dansk lov og/eller handelskutyme.

Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.

SaunaTræ ApS dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.

7.

Returnering

Ved returnering kontaktes virksomheden:

SaunaTræ ApS
Odinsvej 1
6862 Tistrup

Ingen varer må returneres til SaunaTræ ApS uden forudgående aftale. Såfremt varer returneres uden forudgående accept, vil dette være for afsenders regning og risiko.

Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.

Refundering foretages til samme betalingsmetode.

8.

Kunde- & Privatlivspolitik

Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.

For at du kan indgå aftale med SaunaTræ ApS, har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos SaunaTræ ApS og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og de ansatte for SaunaTræ ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige i SaunaTræ ApS er: Ruslan Vityuk

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Som registreret hos SaunaTræ ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til info@saunatrae.dk.

8.1
Cookies

https://saunatrae.dk/ anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, se vejledningen på Webshop Cookies og Privatlivspolitik.

8.2
Log-statistik

Vi bruger en log-statistik på https://saunatrae.dk/, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere SaunaTræ ApS’s hjemmeside.

9.

Forbrugerbeskyttelse

Læs mere om din beskyttelse som forbruger når du køber via en PensoPay betalingsløsning:
https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/

10.

Klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.

Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her:
http://ec.europa.eu/odr

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@saunatrae.dk

11.

Trykfejl og ændringer i pris eller sortiment

Vi tager forbehold for trykfejl og eventuelle ændringer i priser samt sortiment.